duminică, 6 aprilie 2014

Jocuri atractive în sala de clasă


Dulăii

MATERIALE :- o pătură,
- un „ os” ( poate fi un beţişor , o minge , o lingură de lemn, etc)
 DESFĂŞURARE:
Pe pătură , legat la ochi se află un copil ales să fie „ dulăul care are osul”
În jurul său se află roata  celorlalţi „dulăi ” formată din restul  elevilor  clasei care au ca scop luarea „osului”.
Jucătorii , păstrând o linişte deplină , spre a se auzi paşii celui care încearcă să ia osul, se pot înţelege din priviri care să încerce  să ia osul , sau pot fi indicaţi de învăţător sau alt conducător al jocului.
„Dulăul păzitor” poate să „ doarmă” sau se poate agita cum doreşte în jurul osului său. De asemenea, are voie să încerce să-l prindă pe făptaş , fără a depăşi pătura.
Făptaşul prins este eliminat , neprins , trece în locul dulăului.
Câştigă cel care a reuşit de cele mai multe ori să fie „dulăul păzitor”.
Stabilirea celui care va fi prima dată dulău păzitor se poate face folosind numărătoarea:
„Ala-bala-portocala
Ce-ai mâncat de te-ai umflat?
Şapte pite şi-un pitoi
Şi-un găvan de usturoi,
Cioc-boc, treci la loc! ”

De-a căruţaşii

MATERIALEscaune, mai puţine cu unul decât numărul de jucători , care reprezintă „ căruţa”;
DESFĂŞURARE:
Pe scaunele aşezate în cerc, jucătorii aşteaptă să înceapă vânzarea „căruţelor”.
În mijlocul cercului , jucătorul ales ( sau stabilit în urma unei numărători ) pentru aceasta , întreabă:
       „De vânzare vreo căruţă?”
Repetă întrebarea trecând de la un jucător la altul. Când i se răspunde „ Nu” , el va întreba mai departe. Profitând de un moment de neatenţie a „căruţaşului cumpărător”, doi jucători diametral opuşi, înţelegându-se prin semne, încearcă să-şi schimbe locurile între ei, strigând în acelaşi timp:
         „Da , avem !”
Cumpărătorul  trebuie să profite de această eliberare temporară a  scaunelor şi să încerce să ocupe el unul.
Cel al cărui scaun a fost ocupat rămâne … de căruţă şi trece în mijloc spre a-şi cumpăra una.
Câştigă cei care au reuşit de cele mai multe ori să-şi schimbe locurile  fără a rămâne „ de căruţă”.

                                        
 Cine pune fasolea pe masă?

           MATERIALE : -6 săculeţe de pânză umplute cu fasole  şi cusute la gură (câte trei pentru fiecare echipă) ; fiecare săculeţ nu trebuie să cântărească mai mult de un sfert de Kg
                                      -Două măsuţe al căror blat nu depăşeşte jumătate de metru pătrat;

       DESFĂŞURARE:
      Elevii împărţiţi în două echipe se aliniază la 3 m distanţă de măsuţă ( în spatele unei linii );
      De la această linie, fiecare jucător primind trei săculeţe cu fasole va încerca să-i arunce pe rând astfel încât aceştia  să aterizeze şi să rămână pe masă .(Nu este simplu deloc!).
      Fiecare săculeţ rămas pe masă aduce echipei câte un punct. Sau , fiecare săculeţ poate primi un anumit număr de puncte ( primul 25 , al doilea 50 , al treilea 100 .)
         Câştigă echipa care totalizează cele mai multe puncte.


             


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu