Dulăii
MATERIALE :- o pătură,
- un „ os” ( poate fi un beţişor , o minge , o lingură de
lemn, etc)
DESFĂŞURARE:
Pe pătură , legat la ochi se
află un copil ales să fie „ dulăul care are osul”
În jurul său se află roata celorlalţi „dulăi ” formată din restul elevilor
clasei care au ca scop luarea „osului”.
Jucătorii
, păstrând o linişte deplină , spre a se auzi paşii celui care încearcă să ia
osul, se pot înţelege din priviri care să încerce să ia osul , sau pot fi indicaţi de învăţător
sau alt conducător al jocului.
„Dulăul
păzitor” poate să „ doarmă” sau se poate agita cum doreşte în jurul osului său.
De asemenea, are voie să încerce să-l prindă pe făptaş , fără a depăşi pătura.
Făptaşul
prins este eliminat , neprins , trece în locul dulăului.
Câştigă
cel care a reuşit de cele mai multe ori să fie „dulăul păzitor”.
Stabilirea celui
care va fi prima dată dulău păzitor se poate face folosind numărătoarea:
„Ala-bala-portocala
Ce-ai mâncat de te-ai umflat?
Şapte pite şi-un pitoi
Şi-un găvan de usturoi,
Cioc-boc, treci la loc! ”
De-a căruţaşii
MATERIALE – scaune, mai puţine cu unul decât numărul de jucători , care reprezintă „ căruţa”;
DESFĂŞURARE:
Pe
scaunele aşezate în cerc, jucătorii aşteaptă să înceapă vânzarea „căruţelor”.
În
mijlocul cercului , jucătorul ales ( sau stabilit în urma unei numărători )
pentru aceasta , întreabă:
„De
vânzare vreo căruţă?”
Repetă
întrebarea trecând de la un jucător la altul. Când i se răspunde „ Nu” , el va întreba mai departe.
Profitând de un moment de neatenţie a „căruţaşului cumpărător”, doi jucători
diametral opuşi, înţelegându-se prin semne, încearcă să-şi schimbe locurile
între ei, strigând în acelaşi timp:
„Da , avem !”
Cumpărătorul trebuie să profite de această eliberare
temporară a scaunelor şi să încerce să ocupe el unul.
Cel
al cărui scaun a fost ocupat rămâne … de căruţă şi trece în mijloc spre a-şi
cumpăra una.
Câştigă
cei care au reuşit de cele mai multe ori să-şi schimbe locurile fără a rămâne „ de căruţă”.
Cine pune fasolea
pe masă?
MATERIALE
: -6 săculeţe de pânză umplute cu fasole
şi cusute la gură (câte trei pentru fiecare echipă) ; fiecare săculeţ nu
trebuie să cântărească mai mult de un sfert de Kg
-Două măsuţe al căror blat nu depăşeşte
jumătate de metru pătrat;
DESFĂŞURARE:
Elevii împărţiţi în două echipe se
aliniază la 3 m distanţă de măsuţă ( în spatele unei linii );
De
la această linie, fiecare jucător primind trei săculeţe cu fasole va încerca să-i arunce pe rând astfel încât
aceştia să aterizeze şi să rămână pe masă .(Nu este simplu deloc!).
Fiecare săculeţ rămas pe masă aduce
echipei câte un punct. Sau , fiecare săculeţ poate primi un anumit
număr de puncte ( primul 25 , al doilea 50 , al treilea 100 .)
Câştigă echipa care totalizează cele
mai multe puncte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu