vineri, 28 martie 2014

Jocuri matematice pentru clasa I

Numeratia

 CAUTA VECINII
Scopul: consolidarea deprinderii de a compara şi ordona numere naturale de la 0 la 100; cultivarea spiritului competitiv.
Sarcina didactică: să precizeze „vecinii” (succesorul şi predecesorul) numerelor date.
Elemente de joc: întrecerea pe echipe, recompensa (se oferă fiecărui membru câte un balon), penalizarea (să scrie şirul numerelor naturale 0 - 10).
Material didactic: jetoane cu diferite desene, reprezentând numere naturale de la 0 la 10; foi albe.
Regulile jocului:
1)    Fiecare echipă lucrează independent;
2)    Liderul predă fişa conducătorului de joc;
3)    Evaluarea se face după expirarea timpului acordat;
4)    Timp de lucru: 90 secunde (câte 10 secunde pentru fiecare jeton ridicat);
5)   Fiecare număr scris corect va primi un punct; se va acorda, sau nu, un punct pentru disciplină.
 Desfăşurarea
       Elevii se împart în grupe de câte patru . Se desemnează liderii echipei. Se anunţă titlul jocului şi sarcina didactică. Se explică regulile şi se face jocul de probă pentru unu – două numere.
       Jocul propriu-zis începe prin ridicarea unui jeton, de către învăţător. Elevii numără desenele, stabilesc numărul corespunzător şi pe foaie se notează doar „vecinii”. Au la dispoziţie 10 secunde. După 10 secunde, învăţătorul ridică un alt jeton şi elevii procedează la fel.
        După ce se folosesc 9 jetoane şi s-au scurs cele 90 de secunde, se strâng  fişele, se verifică şi se stabileşte punctajul.   
Echipa cu cele mai multe puncte este recompensată, iar echipa cu cele mai puţine puncte este penalizată.


Cine ştie, câştigă !
Scopul: să scrie, să citească, să compare şi să ordoneze numerele de la 0 la 10.
Sarcina didactică: să precizeze, în mod conştient, locul numerelor naturale în şirul 0 – 10.
Elemente de joc: întrecerea pe echipe, recompensa (aplauze), penalizarea (să cânte un cântec din repertoriul clasei).
Material didactic: jetoane cu numere de la 0 la 10.
Regulile jocului:
1)    Fiecare grupă lucrează independent;
2)    Liderul predă fişa conducătorului de joc;
3)    Evaluarea se face după expirarea timpului acordat;
4)    Fiecare comandă efectuată corect va primi un punct;
5)    Elevii din grupă au voie să se ajute unii pe alţii;
6)   Timp de lucru: 10 minute.
Desfăşurare
       Elevii se împart în grupe de câte 10. Se desemnează liderii echipelor. Fiecare elev din grupă primeşte câte un jeton cu numere de la 0 la 10. Se anunţă titlul jocului şi scopul, se precizează regulile şi se face un joc de probă.
       Jocul propriu-zis începe cu prima grupă. Elevii vor ieşi în faţa clasei, fiecare afişând jetonul primit. Învăţătorul sau elevi din clasă vor formula comenzi pentru grupă:
·        Aşezaţi-vă în ordinea crescătoare a numerelor !
·        Numerele cu soţ, un pas în faţă !
·        Numere mai mari decât 3, un pas înainte !
·        Vecinii numărului 7, mâna sus !
·        Grupaţi-vă pentru a forma numărul 10 !
        Pentru fiecare comandă se acordă câte 10 secunde pentru a fi executată. Dacă comanda a fost efectuată corect, se va acorda un punct.
       La fel se procedează şi cu grupa sau grupele celelalte.
       În final, se calculează punctajul fiecărei grupe. Grupa cu cel mai mare număr de puncte este recompensată, iar grupa cu cel mai mic număr de puncte este penalizată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu